Referensprojekt
Vanaheim AB har varit ansvarig för att utföra kontrollen som anmält organ enligt kravet i Kommissionens beslut av den 26 april 2011 om en teknisk specifikation för driftskompatibilitet (TSD) avseende delsystemet Infrastruktur i det transeuropeiska järnvägssystemet för konventionell trafik (2011/275/EU) för linjer som anges nedan enligt modul SG
Finland |
|
Lielahti-Kokemäki | Uppgraderat spår nya broar |
Helsinki yard renovation | Uppgraderade växlar |
Hyvinkää-Karjaa bridges | Nya broar |
Soinlahti industrial park | Ny bro |
Sverige |
|
Klingerud-Stenåsen | Nytt dubbelspår |
Marieholmsbron | Nytt dubbelspår |
Gävle hamn | Uppgraderat spår |
Tunadalspåret | Uppgraderat spår |
AKZO Nobel track | Uppgraderat spår |
Hamnspåret Göteborg | Nytt dubbelspår |
Hamnspår Umeå | Nytt spår |
Kaisepakte | Uppgraderat spår |
Ripats | Uppgraderat spår |
Ånge | Uppgraderat spår |
Jönåker | Ny bro |
Lakaträsk | Uppgraderad station |
Kil-Ställdalen | Uppgraderad linje |
Polen |
|
Linje 353 | uppgraderat spår |
Vanaheim AB har varit ansvarig för att utföra kontrollen som anmält organ enligt kravet i Kommissionens beslut av den 26 april 2011 om en teknisk specifikation för driftskompatibilitet (TSD) avseende delsystemet Energi i det transeuropeiska järnvägssystemet för konventionell trafik (2011/274/EU) för linjer och stationer som anges nedan.
Sverige |
|
Klingerud-Stenåsen | Nytt dubbelspår |
Marieholmsbron, Göteborg | Ny järnväg bro och spår |
Umeå hamn | Nytt järnvägsspår |
Gävle hamn | Ny järnvägslinje |
Rågåker | Nytt järnvägsspår |
Vanaheim AB har varit ansvarig för att utföra kontrollen som anmält organ enligt kravet i Kommissionens beslut av den 6 mars 2008 om teknisk specifikation för driftskompatibilitet (TSD) avseende delsystemet Energi i det transeuropeiska järnvägssystemet för höghastighetståg (2008/284/EU) för linjer och stationer som anges nedan.
Sverige |
|
Citytunneln, Malmö | |
Ängelholm-Förslöv | Nytt dubbelspår |
Malmö C | Uppgraderad station |
Förslöv-Båstad | Ny linje |
Vanaheim AB har varit ansvarig för att utföra kontrollen som anmält organ enligt kravet i Kommissionens beslut av den 20 december 2007 om tekniska specifikationer för driftskompatibiliteten avseende det transeuropeiska järnvägssystemet för höghastighetståg för linjer och stationer som anges nedan enligt modul SG
Sverige |
|
Citytunneln | Ny linje under Malmö |
Ängelholm-Förslöv | Nytt dubbelspår |
Kringlan | Ny station |
Styvje | Ny station |
Vårgårda | Uppgraderad station |
Lund | Uppgraderad station |
Malmö C | Uppgraderad station |
Ängelholm | Uppgraderad station |
Stehag | Uppgraderad station |
Eslöv | Uppgraderad station |
Stockholm C | Uppgraderad station |
Björnlunda | Uppgraderad station |
Skebokvarn | Uppgraderad station |
Sävsjö | Uppgraderad station |
Hallsberg | Uppgraderad station |
Jättendal | Ny station |
Förslöv-Båstad | Ny linje |
Skattkärr | Uppgraderad station |
Gårdsjö | Ny station |
Stegskogen | Ny station |
Uppsala-Gamla Uppsala | Nytt dubbelspår |
Flackarp – Arlöv | Nytt dubbelspår |
Alvesta | Uppgraderad station |
Åby | Uppgraderad station |
Stenkullen | Ny station |
Algutsgården | Ny station |
Vanaheim AB har varit ansvarig för att utföra kontrollen som anmält organ enligt kravet i Kommissionens beslut av den 21 december 2007 om tekniska specifikationer för driftskompatibiliteten avseende funktionshindrade i det transeuropeiska järnvägssystemet för konventionella tåg och det transeuropeiska järnvägssystemet för höghastighetståg (2008/164/EU) för linjer och stationer (nya och uppgraderade) som anges nedan enligt modul SG.
Finland |
||
Jämsä | Kouvola | Savonlinna |
Kauhava | Pasila-Keski | Uusikyllä |
Kausala | Pääskylahti | Villähde |
Koria | ||
Sverige |
||
Abisko | Hörnefors | Strängnäs |
Alingsås | Jönköping | Sturefors |
Alvesta | Kalmar | Sunderbyn |
Arvika | Karlstad | Sundsvall |
Avesta/Krylbo | Katrineholm | Söderhamn |
Ballingslöv | Kattarp | Sösdala |
Bastuträsk | Kil | Tannerfors |
Bollnäs | Klippan | Trelleborg C |
Borlänge | Krigslida | Trollhättan |
Borlänge Resecentrum | Kristianstad | Umeå C |
Borås | Kållered | Umeå Östra |
Båstad | Lammhult | Varberg |
Diö | Leksand | Vikingstad |
Enköping | Linghem | Vissefjärda |
Eskilstuna | Linköping | Vänersborg |
Eslöv | Ludvika | Vännäsby |
Falköping | Lycksele | Värnamo |
Flen | Malmö C | Västerås |
Grevie | Mjölby | Västra Ingelstad |
Gällö | Moheda | Växjö |
Halmstad | Mölndal nedre | Åmål |
Helsingborg | Nordmaling | Åre |
Herrljunga | Norrköping | Örebro |
Holmsjö | Nynäsgård | Örnsköldsvik |
Hudiksvall | Partille | Örnsköldsvik n:a |
Husum | Stenkullen | Östersund |
Hästveda | Stockaryd | |
Norge |
||
Arna |
Vanaheim AB har varit ansvarig för att utföra kontrollen som anmält organ enligt kravet i Kommissionens beslut av den 20 december 2007 om tekniska specifikationer för driftskompatibiliteten avseende säkerhet i järnvägstunnlar i det transeuropeiska järnvägssystemet för konventionella tåg och höghastighetståg (2008/163/EU) för tunnlar som anges nedan, enligt modul SG.
Sverige |
Citytunneln, Malmö |
Södertunneln, Helsinborg |
Skree, Strömstad |
Gamla, Uppsala |
Flackarp |
Hamnspåret, Göteborg |
Norge |
Gevingåsen, Trondheim |
Ulrikentunneln, Bergen |
Kontroll av driftskompatibilitetkomponenter hos de transeuropeiska järnvägssystemet delsystemet INS (infrastruktur)
- Nya sliprar modul H2 A-betong
- Nya sliprar modul H2 Strängbetong